Välkommen till min blogg

Hej ! Jag heter Urban Lidrot och bor i Överlida och är pensionär med ett brinnande intresse för fotboll. Efter att ha spelat i 20 år och varit tränare i över 20 år har jag nu hittat en fantastisk hobby. Tillsammans med två kompisar reser jag runt och besöker fotbollsplaner.Vår målsättning var att besöka alla i bruk varande planer i såväl Västergötland som Halland.Men detta har inte räckt utan vi har besökt många planer både i Skåne, Blekinge,Småland och Bohuslän. Extra trevligt är att hitta planer som en gång fungerat som sådana och där man tydligt kan se att det spelats fotboll där. Hittills har vi besökt 1049 planer. Vi tar kort och sedan mailar jag till varje förening och ställer några enkla frågor. Jag brukar kalla dessa resor för kulturresor och naturligtvis är det en något udda hobby, men en väldigt trevlig sådan. Tänk så mycket ideellt arbete som lagts ner och hur många relationer som tagit sin början och också avslutats.

fredag 7 januari 2011

Wargöns IK  Hallevi. Samma vackra namn som min hemmaplan i Mjöbäck.
Wargöns IK bildades 1974 som resultatet av en sammanslagning av Wargöns SK (1928) osh Storegårdens BK (1949).
Har spelat i div 3. 1964 för WSK och 1984 för WIK.
Stig "Puskas" Jonsson allsvensk i ÖIS 1962-64 och skyttekung där 1962.
Lukasz Chmaj allsvensk i GAIS 2000.
Erika Karlsson KIF Örebro och Kajsa Mazola Göteborgs FC.
Peter Andersson allsvenskt kval i Kalmar FF 1996.
Harry Spetz div 2med Örebro SK. 1950 var han med om serieseger där.
Glenn och Torbjörn Wiklund div 2 Trollhättans IF.
Martin Bäckström och Jesper Nygren superettan med FC Trollhättan.
Kuriosa: Klubbens mest kända ungdomsspelare är sångerskan Agnes Carlsson.
Även svenske mästaren i fotbollskunskap Anders Niklasson är fostrad i Wargön.
Själv har jag en liten undring om inte löparlegenden Arne Andersson även han kom från Wargön.



IK Gauthiod  Lunnevi.
Bildades 1924.
Har spelat i div 2.
Marcus Dahlin och Erik Gustavsson ÖIS.
Lena Andersson KIF Örebro.
Annika Möller Holmalund.
Malin Andersson Falköpings KIK.








Främmestads IK  Bergevi.
Bildades 1941 och har spelat i div 4.











Nossebro IF  Brovallen.
Bildades 1918.
Spelar i div 4.
Uno Gunterberg Elfsborg och Brage.
Patrik Widell med Norrby i div 2.
Henrik Wilson prövade lyckan i Elfsborgs juniorlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar