Välkommen till min blogg

Hej ! Jag heter Urban Lidrot och bor i Överlida och är pensionär med ett brinnande intresse för fotboll. Efter att ha spelat i 20 år och varit tränare i över 20 år har jag nu hittat en fantastisk hobby. Tillsammans med två kompisar reser jag runt och besöker fotbollsplaner.Vår målsättning var att besöka alla i bruk varande planer i såväl Västergötland som Halland.Men detta har inte räckt utan vi har besökt många planer både i Skåne, Blekinge,Småland och Bohuslän. Extra trevligt är att hitta planer som en gång fungerat som sådana och där man tydligt kan se att det spelats fotboll där. Hittills har vi besökt 1049 planer. Vi tar kort och sedan mailar jag till varje förening och ställer några enkla frågor. Jag brukar kalla dessa resor för kulturresor och naturligtvis är det en något udda hobby, men en väldigt trevlig sådan. Tänk så mycket ideellt arbete som lagts ner och hur många relationer som tagit sin början och också avslutats.

tisdag 4 september 2018

Småland plus del av Östergötland

Torpavallen Torpa AIS Hestra


Asby


Österbymo


Ydrevallen Ydrefors


Gullevi Gullringen



Gullemon Gullringens GOIF.
Har fostrat Torsten Grönqvist som spelade en allsvensk match
för IFK Norrköping.


Södra Vi

Skobes Arena Vimmerby IF.
Har fostrat följande duktiga spelare:Lennart"Nue"Andersson målvakt i
IFK Norrköping, Walle Larsson som spelade för Sleipner 20-30 tal.
Kosovare Asllani har också Vimmerby som moderklubb.

Vimarsvallen Vimmerby


Frödinge-Brantestad Knut Karlsson spelat för BK Kenty Linköping och därefter i
allsvenskan för Motala AIF.

Djursdala

Djursdala


Stångåsvallen Horn-Hycklinge
Johan Karlssons moderklubb. Johan som blev allsvensk spelare
i Elfsborg.


Kisa IP
Tommy Kastman och Bernt Söderström allsvenskar i Åtvidaberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar